زبانشناسی کاربردی
تاثیر نظم دهی تکالیف آشنا بر گوش کردن به تکالیف اشنا

عباس بیات؛ بهمن امینی؛ کیوان محمودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 شهریور 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.73221.769

چکیده
  در دهه های اخیر، بسیاری از محققین یادگیری زبان دوم نقش اصلی سازماندهی تکالیف شناختی متوالی را در آموزش زبان مبتنی بر تکالیف شناسایی کرده اند. ارائه انواع توالی تکالیف مختلف به طور فزاینده ای برای طراحان برنامه درسی ضروری شده است. این تحقیق به بررسی مبنای نظری توالی تکالیف می پردازد، که ادعا می کند وظایف آموزشی باید به صورت شناختی از ...  بیشتر

تهییه و تدوین مطالب
تاثیر توالی تکرار تکالیف آشنا بر انجام تکلیف شنیداری

بهمن امینی؛ عباس بیات؛ کیوان محمودی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 325-350

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.61019.597

چکیده
  در سالهای اخیر توجه کمتری نسبت به شکست دانش آموزان در درک تکالیف شنیداری واقعی صورت گرفته و حتی تحقیقات در خصوص توالی ارایه تکالیف نیز کم لطفی شده است. تحقیق حاضر تاثیر توالی تکرار تکالیف آشنا را بر سه ویژگی پیچیدگی تکالیف ( -/+ تامین بصری، -/+عناصر کم ، و -/+ برنامه زمانی ) ارزیابی می کند.در این تحقیق نیمه تجربی حدود 60 نفر در سطح متوسط بالا ...  بیشتر